Davant de la situació epidemiològica del país és recomanable que el màxim nombre possible de persones emprin el sistema de vot per correu per tal de reduir la mobilitat i contactes el dia de les eleccions previstes per al 14 de febrer.
La sol·licitud de vot per correu es pot realitzar fins al 5 de febrer mitjançant diferents modalitats:
- Presencialment mitjançant qualsevol oficina de Correus: https://www.correos.es/es/es/herramientas/oficinas-buzones-citypaq/detalle
- Virtualment mitjançant certificació electrònica com idCAT, tCAT, DNI electrònic, etc.: https://www.correos.es/es/ca/particulars/per-al-ciutada/vot-per-correu
- En el cas que un votant no pugui desplaçar-se a una Oficina de Correus per fer la sol·licitud de vot per correu per causa de malaltia o discapacitat (que ha d’estar acreditada mitjançant un certificat mèdic oficial i gratuït), pot fer la sol·licitud una altra persona, autoritzada notarialment o consularment mitjançant un document que s’ha d’estendre individualment per a l’elector o electora. El servei de notaria és totalment gratuït, inclòs el desplaçament a la residència del votant (contacte amb el Col·legi de Notaris de Catalunya, telèfon 933 174 800). https://www.parlament2021.cat/ca/preguntes-mes-frequents/modalitats-vot/malalts-o-discapacitats/index.html
Quan la sol·licitud és acceptada per l’Oficina del Cens Electoral la persona sol·licitant rebrà al domicili escollit la documentació necessària per votar mitjançant personal de Correus segons aquest procediment: http://www.infoelectoral.mir.es/voto-por-correo-desde-espana1
- Les persones que actualment no disposen de cap certificació electrònica la poden obtenir de diferents maneres:
- idCAT: a través de qualsevol entitat registradora: https://www.idcat.cat/idcat/ciutada/menu.do
- DNI electrònic: si el DNI disposa de xip es pot activar a qualsevol Comissaria de la Policia Nacional: https://www.policia.es/depenpol/depenpol_provincia.php?id_region=7