FETS:

Atès que en data 14 de març de 2020 es va publicar al Butlletí Oficial de l’Estat el Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l´estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19.

Atès l’article 4 del Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, que estableix que l’Ajuntament de Llorenç del Penedès conserva les competències que li atorga la legislació vigent en la gestió ordinària dels serveis per adoptar les mesures que estimi necessàries en el marc de les ordres directes de l’autoritat competent als efectes de l’estat d’alarma i sens perjudici de l’establert en els articles 4 i 6.

Atès que existeixen serveis i activitats municipals que es financen mitjançant taxes que per a la seva exacció resulta exigible que es produeixi el fet imposable, és a dir, la prestació efectiva dels serveis públics o la realització d’activitats administratives de competència local que es refereixin, afectin o beneficiïn de manera particular als subjectes passius, en atenció al que estableix l’article 20 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.

Atès l´article 62.3 de la Llei 58/2003 de 17 de desembre, General Tributària i l’article 24 del Reglament General de Recaptació que permeten la modificació del calendari fiscal.

Atès per Decret d’alcaldia 2/2020 es van adoptar mesures de tancament d’equipaments, serveis i activitats municipals i atès que existeixen serveis i activitats que seran d’impossible prestació o realització per als usuaris.

Vist l’article 33 del Reial decret llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per a fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19 pel qual s’amplien els terminis dels expedients tributaris.

Vist el Decret Llei 7/2020, de 17 de març, de mesures urgents en matèria de contractació pública, de salut i gestió de residus sanitaris, de transparència, de transport públic i en matèria tributària i econòmica.

Vista la Disposició Addicional Tercera del Reial decret 463/2020, de 14 de març, que disposa que es suspenen els terminis per a la tramitació dels procediments administratius de les entitats del sector públic; excepte entre d’altres, aquells procediments administratius que vinguin referits a situacions estretament vinculades als fets justificatius de l'estat d'alarma.

Vist l’informe de la intervenció municipal de data 30 de març de 2020.

Vist l’article 53.1m) del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya i l’article 21.1 m) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local.

En virtut de l’anterior i en ús de les facultats que m’atorga la llei,

RESOLC:

Primer.- Adoptar les mesures econòmiques que es detallen seguidament per combatre els efectes negatius del COVID-19 en l’àmbit local de Llorenç del Penedès:

1. Quotes per serveis/activitats no prestats:

La llar d’Infants Nieró no girarà cap més rebut fins que no s’aclareixi la crisi sanitària i es pugui garantir el retorn al centre.

D’altra banda, el mes de març només hi ha hagut lectius/hàbils 9 dies i la Llar d’infants ha quedat tancada des de 13 de març, i per tant resten 13 dies hàbils no gaudits que, en aquest cas, s’hauran de compensar per l’ajuntament en el primer mes que es torni a obrir la llar d’infants.

2. Modificació del calendari fiscal de tributs:

Es modifica el calendari fiscal per al 2020 en els següents termes:

- Ajornament de l’IVTM en període voluntari: es prorroga el termini de liquidació en període voluntari fins al 30 de juny de 2020.

- Ajornament dels següents tributs en període voluntari: 1r termini IBI urbana, IBI rústica, taxa escombraries, taxa de serveis relatius a la tinença d’animals domèstics, taxa entrada de vehicles per les voreres amb placa de gual i taxa per a la prestació del servei de cementiri: es fixa el nou període voluntari de liquidació entre 30 de juny al 31 d’agost de 2020.

- Ajornament del pagament en voluntària de l’IAE: es fixa el nou període voluntari de liquidació novembre de 2020.

- Ajornament del 2n termini de pagament en voluntària de l’IBI: es fixa el nou període voluntari de liquidació entre l’1 de novembre i el 31 de desembre de 2020.

3. Taxa subministrament d’aigua:

- Aigua 4t trimestre 2019 ............................principis de febrer de 2020

- Aigua 1t trimestre 2020 .......................................................juliol 2020 

- Aigua 2n trimestre 2020 ..............................................setembre 2020

- Aigua 3r trimestre 2020 ..............................................desembre 2020

4. Pagament urgent de factures

Establir el pagament d’urgència com criteri general de totes les factures que es puguin assumir amb l’objectiu d’injectar més liquiditat en el sector privat.

5. Deducció de quotes de la taxa d’ocupació de via pública:

Deducció de la part proporcional de la taxa d’ocupació de via pública a les parades de mercat i bars i restaurants que han hagut d’aturar la seva activitat mentre duri l’aplicació de l’estat d’alarma.

Segon.- Traslladar aquest acord a BASE-gestió d'Ingressos Diputació de Tarragona.

Tercer.- Donar compte d’aquest decret al Ple de la Corporació en la primera sessió que se’n celebri.

Quart.- l’Ajuntament podrà modificar o posposat de nou el calendari en funció de l’evolució de la crisi sanitària de la COVID-19

Notifiqueu aquesta resolució als interessats, amb indicació dels recursos corresponent.

Règim de recursos:

De conformitat amb la Disposició Addicional tercera del Reial Decret 463/2020, de 14 de març pel qual es declara l’estat d’alarma per la gestió de la crisi sanitària ocasionada per el COVID-19, els terminis per presentar els recursos corresponents queden suspesos.

Una vegada perdi vigència la dita suspensió o la perdin les seves prorrogues se’ls indica que contra el present Decret, que exhaureix la via administrativa, els interessats poden interposar alternativament recurs potestatiu de reposició davant l’Alcalde en el termini d’un mes a comptar de l’endemà en què perdi vigència la dita suspensió o la perdin les seves prorrogues o interposar directament recurs contenciós administratiu davant dels jutjats contenciosos administratius, en el termini de dos mesos a comptar de l’endemà en què perdi vigència la dita suspensió o la perdin les seves prorrogues.

Si s’optarà per interposar el recurs de reposició potestatiu no podrà interposarse recurs contenciós administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o es produeixi la seva desestimació per silenci.

Tot això sense perjudici que els interessats puguin exercir qualsevol altre recurs que considerin oportú.

DECRET D'ALCALDIA 3/2020